werkenbijkivits.nl

VACATURE
Logistiek
Manager

Vacatures Logistiek Manager

Heb jij een HBO denk- en werkniveau? Ben jij een stressbestendige people manager met een hands-on mentaliteit die een nieuwe uitdaging zoekt bij een vooruitstrevend familiebedrijf? Ben jij daarnaast helemaal wegwijs in de logistiek? Lees dan snel verder!

Zelfstandige functie

Ruimte voor eigen initiatief

Fijne werksfeer

Locatie
Waalwijk

Functieomschrijving

Als Logistiek Manager ben je verantwoordelijk voor het gehele operationele logistieke proces. Je geeft sturing aan de afdelingen: 'x-dock', 'operatie warehouse' en de rangeerchauffeurs. Hierbij geef je direct leiding aan ca. 9 logistieke teamleiders, medewerkers of voormannen en indirect aan ca. 60 warehouse medewerkers die werkzaam zijn op drie locaties in Waalwijk en één locatie in Elshout. Het betreft een logistieke operatie met een 365 - 24/7 karakter.

Je bent verantwoordelijk voor een meest efficiënte en ongestoorde voortgang van het logistieke proces. Je coördineert de werkzaamheden binnen de afdelingen en je draagt zorg voor het behalen van de afgesproken doelen op het gebied van kwaliteit, productiviteit en rendement van de logistieke bedrijfsprocessen.

Je geeft sturing aan de vertaling van de organisatiedoelstellingen naar een afdelingsplan, door het stellen van concrete doelen en acties voor de onderliggende afdelingen.

Als volwaardig MT lid dient de logistiek manager zijn 'rol' te pakken bij efficiëntie- en automatiseringsprojecten, waarbij de directie gevraagd en ongevraagd verbeteracties van de bedrijfsvoering verwacht.

Werkzaamheden/taken
  • Coachen, begeleiden, motiveren en beter maken van operationele medewerkers;
  • Het managen en coördineren van alle operationele logistieke activiteiten binnen de organisatie over diverse locaties;
  • Het managen en coördineren van de rangeerchauffeurs;
  • Het monitoren van een hoog service level van de logistieke activiteiten;
  • Leidinggeven aan de medewerkers van de logistieke afdeling en sturing geven aan een optimaal verloop van de werkprocessen op het gebied kwaliteit, efficiency en effectiviteit;
  • Behandelen van personele aangelegenheden binnen de afdeling i.c.m. HRM en directie;
  • Verantwoordelijk voor de juiste tijdsregistraties t.b.v. de loonverwerking en analyses;
  • Selecteren en introductie van nieuwe medewerkers, het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken en het begeleiden en adviseren van medewerkers met betrekking tot hun ontwikkeling;
  • Maken van planningen van medewerkers en interne transportmiddelen, op basis van de te verwachte goederenstromen, forecast en historie;
  • Opstellen, vergaren en analyseren van periodieke managementinformatie van de afdeling;
  • Informeren van de directie en het managementteam over de performance van de afdelingen;
  • Adviseren en doorvoeren van verbeteracties/bijsturingsmaatregelen eventueel in samenwerking met andere afdelingen;
  • Leiden van projecten binnen de logistieke afdelingen alsmede deelname aan organisatie brede projecten;
  • Het instrueren, uitvoeren en toezien op naleving van (hygiëne-)regels;
  • Toezien op de naleving van wettelijke en bedrijfsverplichtingen en procedures op het gebied van arbo, veiligheid, hygiëne en kwaliteit;
  • Het managen van interne en externe relaties met o.a. uitzendbureaus, afd. transport, klanten, etc.
  • Verantwoordelijkheden
  • Verantwoordelijk voor het optimaal verloop van de logistieke werkprocessen op het gebied van kwaliteit, efficiency en effectiviteit;
  • Verantwoordelijk door de bewaking van een hoog service level van de logistieke activiteiten;
  • Initiëren en begeleiden van (ICT-) verbeterprojecten;
  • Verantwoordelijk voor de (tijdige) totstandkoming van periodieke rapportages;
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen, begeleiden en verder professionaliseren van de logistieke afdeling en haar medewerkers;
  • Verantwoordelijk voor de naleving van wettelijke en bedrijfsverplichtingen en procedures op het gebied van arbo, veiligheid, hygiëne en kwaliteit.
  • Wij vragen
  • Dat je fulltime beschikbaar bent
  • Dat je beschikbaar bent per 1 oktober
  • Functiekenmerken
  • HBO werk- en denkniveau (richting: logistiek, bedrijfskunde, bedrijfseconomie), met meerdere jaren relevante werk ervaring;
  • Hele goede communicatieve en sociale vaardigheden (duidelijk zijn!), met name met betrekking tot onze operationele medewerkers;
  • Je bent een echte people manager, die met zijn voeten in de klei staat;
  • Kennis van de toepassing van relevante applicaties en automatiseringspakketten, zoals TMS, WMS, etc.;
  • Kennis van procesbeheerssystemen zoals ISO, HACCP, BRC en IFS;
  • Kennis van en inzicht in de operationele, administratieve en bedrijfseconomische processen en inrichting van afdeling(en);
  • Kennis van ICT-, HRM-, communicatie- en facilitaire zaken van de organisatie om de afdeling beter te kunnen coördineren;
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor het communiceren op alle niveaus en het geven van duidelijke werkopdrachten;
  • Sociale vaardigheden voor omgang met en instrueren, motiveren en corrigeren van medewerkers;
  • Je bent daadkrachtig, pro-actief, flexibel, verantwoordelijk en hebt oog voor zowel mens als proces;
  • Stressbestendigheid in verband met de werkzaamheden die onder tijdsdruk staan en waarbij verstoring een rol kan spelen;
  • Bent creatief, ziet verbanden en denkt in mogelijkheden;
  • Planmatig kunnen werken;
  • Kostenbewust.

  • Dit kun je verwachten

    Solliciteren

    1e contactmoment

    In het 'echt' ontmoeten

    Vervolggesprek

    Contract tekenen

    Je solliciteert op deze vacature

    Competenties
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerkingsgericht
  • Procesmatig sterk
  • Zelfstandigheid
  • People manager
  • Denkt in bedrijfsbelang
  • Flexibiliteit
  • Plannen en organiseren
  • Communicatieve vaardigheden
  • Uitdrukkingsvaardigheid
  • Klantgerichtheid
  • Stressbestendigheid
  • Coachen
  • Financieel bewustzijn
  • Succes bepalende factoren
  • Urenverbruik (direct/indirect)
  • Bezetting
  • Ziekteverzuim
  • Verloop
  • Kwaliteit van de output
  • Inzet uitzendkrachten
  • Urenverbruik (machines)
  • Schades
  • # Pallets inslag
  • # Pallets opslag
  • # Pallets uitslag
  • Manco's/Surplus
  • Als een écht goede werkgever bieden wij jou
  • Werken binnen een financieel gezonde organisatie;
  • Een zelfstandige en verantwoordelijke functie binnen een duurzaam en succesvol bedrijf;
  • Beloning per 4 weken, dus 13 keer per jaar ontvang jij je salaris;
  • 8% vakantiegeld van je brutoloon;
  • Een fijne werksfeer; met ruim 300 enthousiaste collega's;
  • Een marktconform salaris, volgens CAO en ervaringsjaren;
  • Gratis sporten op het werk, in onze eigen gym;
  • Een goede pensioenregeling;
  • De mogelijkheid op een vast dienstverband;
  • Toeslagen voor zaterdagen, zondagen en feestdagen worden uitbetaald conform CAO;
  • Een mobiele telefoon.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

    Interesse gewekt?
    Maak er werk van!

    Liever meteen in contact komen? Dat kan uiteraard ook. Laat een terugbelverzoek achter via onderstaande formulier; geef dit duidelijk aan in het bericht! Onze DGA/CEO Rob van Opzeeland belt je dan zo snel mogelijk terug. Heb je aanvullende vragen? Mail deze gerust naar info@kivitsdrunen.nl. Binnen enkele werkdagen komen wij hierop terug.







    Vanzelfsprekend gaan wij zorgvuldig om met je gegevens. Deze worden enkel gebruikt om contact met je op te nemen en zullen nooit worden verstrekt aan derden.